جاذبه های گردشگری تایلند
جاذبه های گردشگری تایلند

 جاذبه های گردشگری تایلند

Things To Do In Thailand

 

جاذبه های گردشگری معروف تایلند، بار ها و بارها در فیلم های مستند تلویزیونی و فیلم های هالیوودی و داستان ها معاصر به تصویر کشیده شده است. بهترین راه برای دیدن این جاذبه های بی نظیر این است که خودتان به تایلند سفر کنید و از تزدیک کاخ بزرگ گرند پالاس در تایلند را ببینید و یا در ساحل ریلی به تماشای غروب خورشید بنشینید و یا به دیدن جزیره فی فی پوکت بروید و همچنین قایق سواری فراموش نشدنی در خلیج فانگا را تجربه کنید. از شمال تایلند در شیانگ ما ی تا استان سرسبز و جنوبی کرابی ، زیبایی های بکر و دست نخورده و دیدنی های تایلند را به شما نشان خواهد داد.

 

 

تایلند

تایلند

 

pay_attention-thailandگرند پالاس و معبد پراخائو

بانکوک

 

اگر تنها یک جاذبه گردشگری در بانکوک وجود داشته باشد، آن حتما کاخ بزرگ و دیدنی گرند پالاس می باشد که بدون شک نقطه عطفی در این جزیره به شمار می رود. که در سال 1782 ساخته شد و به مدت 150 سال ، قصر پادشاه تایلندی، دادگاه سلطنتی، مجلس اداری دولت بود. هنوز معماری زیبا و سبک تایلندی این گرند پالاس بانکوک، مشهود می باشد.

 

گرند پالاس و معبد پراخائو

گرند پالاس و معبد پراخائو

 

 

خلیج فانگا

استان فانگا-شمال پوکت

خلیج فانگا ، واقع در شمال شرقی پوکت، مکانی منحصر به فرد در جهان به شمار می رود. ( که خلیج ها لانگ در ویتنام یک سری شباهت ها با آن دارد). ویژگی برجسته خلیج فانگا، صخره سنگ های  آهکی می باشد که به صورت عمودی از آب زمردین خلیج نمایان است. جزیره جیمز باند و جزیره پانای دو تا از معروف ترین دیدنی های این خلیج می باشند. گشت و گذار با قایق های چوبی در این خلیج و لذت بردن از آرامش سواحل فانگا، سفری به یاد ماندنی را برای شما به ارمغان خواهد آورد.

 

خلیج فانگا پوکت

خلیج فانگا پوکت

 

 

pay_attention-thailandجزایر سیمیلان

استان فانگا-غرب خائو لاک

با قایق از جزایر سیمیلان تا خلیج فانگا حدود 90 دقیقه راه است و با قایق های پارویی از پوکت، حدودا 8 ساعت یا بیشتر زمان می برد. این منطقه در سال 1982 به عنوان یک پارک ملی دریایی ، اعلام شد. ریشه کلمه سیمیلان به واژه مالایی سمبیلان ، به معنای ((9)) باز می گردد . آبی که جزایر سیمیلان را احاطه کرده است ، پر از ماهی های گرمسیری، مرجان های رنگارنگ  و محل مناسب برای غواصی با رتبه جهانی می باشد.

 

جزایر سیمیلان

جزایر سیمیلان

 

 

pay_attention-thailandبازار شناور

نزدیک بانکوک

بازار شناور و رنگارنگ بانکوک در بین بسیاری از گردشگران محبوب و قابل توجه می باشد. قایق ها در بازار های شناور حامل سبزیجات و میوه های گرمسیری و تازه، آب نارگیل و همچنین دارای آشپزخانه های  شناور واقع در قایق ها می باشد که غذاهای محلی و تازه را روی آب به فروش می رسانند. همچنین گردشگران می توانند در تور ها تفریحی با قایق ها در این بازار روی آب بانکوک شرکت نمایند. بازار های شناور شامل بازار Taling Chan، بازار Bang Ku Wiang،Tha Kha، Damnoen Saduakمی شوند.

 

بازار شناور بانکوک

بازار شناور بانکوک

 

 

pay_attention-thailandجزایر فی فی 

استان کرابی

جزایر فی فی یکی از زیباترین جزایر آسیای جنوبی می باشد. با قایق موتوری سریع السیر حدود 45 دقیقه و با قایق های پارویی ، 90 دقیقه تا این جزیره فاصله وجود دارد. سواحل کلاسیک، صخره های خیره کننده، دریای فیروزه ای خروشان ، آن را به بهشتی زیبا تبدیل کرده است که شامل دو جزیره فی فی کوچک و جزیره فی فی بزرگ  می شود. جزیره فی فی بزرگ ،صدها گردشگر را جذب می کند که در سواحل بی نظیر آن اقامت می گزینند.

 

جزایر فی فی

جزایر فی فی

 

 

pay_attention-thailandساحل ریلی

کرابی

 

یکی از دیدنیهای تایلند ، ساحل ریلی کرابی می باشد که گردشگران و مسافران زیادی را به خود جذب می کند.  درست در جنوب ساحل آئونانگ، که تنها با قایق می توان به آن دست یافت ،  مناظر خارق العاده و خیره کننده از ساحل ریلی را به نمایش می گذارد. که در این حوالی یک شبه جزیره با سواحل شنی بی نظیر و مناظر زیبا و بکر وجود دارد. در ساحل ریلی کرابی، می توانید لحظات آرام و بی نظیری را رقم بزنید.

 

ساحل ریلی کرابی

ساحل ریلی کرابی

 

 

pay_attention-thailandشهر سوخته آیوتایا

شمال بانکوک

در 400 سال گذشته، شهر سوخته آیوتایا بانکوک از یک پایتخت سیاسی و تجاری به ویرانه تبدیل شده است که به غارت برده شد و سوزانده و تخریب گردید. این شهر آیوتایا با شهر همسایه دائما در حال جنگ و مبارزه بود. با این حال هنوز یک  مرکز تجاری و کلان شهری رو به رشد می باشد که در آن فرهنگ و هنر با هم ترکیب شده اند. شهر تاریخی و فرهنگی آیوتایا ترکیبی از سبک های کهن در تایلند را به نمایش می گذارد.

 

شهر سوخته آیوتایا

شهر سوخته آیوتایا

 

pay_attention-thailandوات آرون(معبد سپیده دم)

 

 

معبد آرون (Wat Arun)، که در بین مردم محلی تایلند به وات شانگ (Wat Chaeng) معروف می باشد، در غرب رودخانه چاوپرایا بانکوک، واقع شده است. بر اساس افسانه های تایلندی، در زمان جنگ در شهر سوخته آیوتایا، که توسط ارتش برمه صورت گرفت، پادشاه تاکسین برای استراحت، به هنگام سپیده دم در آن معبد اقامت گزید و پس از آن نام این معبد از وات شانگ به معبد سپیده دم تغییر یافت. که این معبد در دوره سلطنت تاکسین ، محل زندگی وی بود.

 

معبد وات آرون

معبد وات آرون

 

 

pay_attention-thailandپارک ملی خائویای

شمال بانکوک

 

پارک ملی خائو یای بانکوک تایلند، یکی از بزرگ ترین و محبوب ترین پارک های ملی در این کشور می باشد که میراث جهانی یونسکو نیز به شمار می رود . این پارک چهار شهر به نامهای سارابوری(غرب) ناخون نایاک(شرق)، ناخون راچاسیما(شمال)، و پراچیبوری(شرق) را در بر گرفته است. ارتفاع بلندترین قله در خائو رام، 1351 متر از سطح دریا می باشد. چشم انداز کوهستانی، با دره های سرسبز، آبشارهای خروشان و زیستگاههای غنی، ارک ملی خائو یای را به یکی از معروف ترین جاذبه های گردشگری بانکوک تبدیل کرده است. این پارک 320 گونه از پرندگان، 67 گونه از پستانداران، و هزاران نوع گیاه مختلف را دارا می باشد.

 

خائونای

خائویای

اگر تصمیم دارید در تور تایلند ثبت نام کنید و از مکان های دیدنی تایلند لذت ببرید، با شماره 88548853 تماس بگیرید.

 

 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






نويسنده : سمیه عزیزی